Piata retailului de produse electrice si electrocasnice din Romania va scadea in acest an cu 20% in zona produselor albe (frigidere, aragazuri) si cu 8-10% pe segmentul produselor negre (televizoare, sisteme audio), preconizeaza presedintele companiei Altex, Dan Ostahie.
Omul de afaceri evalueaza piata din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de euro depasit in 2005.
"Scaderea pietei vine ca urmare a nivelului foarte ridicat de consum prin creditare din perioada 2003-2005, dar si a politicii Bancii Nationale de temperare a consumului prin contractarea de credite", a declarat Ostahie. El a adaugat ca trendul de scadere se va mentine si in anul urmator, in urma aderarii Romaniei la UE.
Potrivit sefului Altex, cota de piata a companiei era de 30% la sfarsitul lunii februarie .
Aceasta scadere a vanzarilor a influentat si stadiul discutiilor cu fondurile de investitii. " Pe fondul unei piete in scadere, apetitul fondurilor de investitii scade. Stadiul de negocieri este intr-o perioada de stagnare," a declarat pentru Wall-Street Dan Ostahie.
"In 2007 piata de retail a produselor albe va continua sa scada, cu un procent de 10%, in timp ce retailul cu produse negre va avea o usoara crestere, ca si cel cu produse IT&C", a apreciat presedintele Altex.
Altex detine peste 120 de magazine si opt unitati Media Galaxy si va deschide in acest an patru magazine Media Galaxy si peste 10 unitati Altex. De asemenea, in urmatorii ani, compania va avea magazine si in afara Romaniei, prima locatie vizata fiind Bulgaria.
"Important este ca noi suntem pregatiti, atat ca filosofie de business, cat si de comunicare. Cel mai important ca acest proces de expansiune internationala sa se desfasoare sub un control atent, atat din punct de vedere al costului, dar si al procesului de business," declara Ostahie.