Fotbalul a devenit de mult o afacere. Venituri din publicitate, sponsorizarile sau veniturile obtinute din vanzarea produselor care poarta insemnele clubului rotunjesc bugetele cluburilor de fotbal. Pana si transferurile au ajuns sa reprezinte o practica de marketing, David Beckham aducand zeci de milioane de euro noului sau club Real Madrid, care a reusit astfel sa devansese pentru prima oara in ultimii ani pe Manchester United in topul celor mai bogate cluburi din lume (277,77 milioane de euro venituri pentru Real Madrid in 2005, comparativ cu 243 milioane de euro pentru Manchester United)
Cluburile de fotbal sunt ca o companie: au nevoie de fonduri, de investitii si de profit. In concluzie cauta sa obtina bani, iar una din metodele folosite de cluburile mari o reprezinta inchirierea numelui stadionului unei companii. In acest fel, o companie plateste o suma de bani unui club de fotbal, stadionul respectivului club urmand sa poarte denumirea companiei pentru o perioada de timp determinata. Uneori cluburile atrag sustinerea unor investitori pentru construirea unor noi are sportive, acestia din urma beneficiand de promovarea obtinuta din denumirea stadionului.
Un astfel de exemplu este reprezentat de clubul de fotbal german Bayern Munchen. Bayern impreuna cu echipa din acelasi oras TSV 1860 M�nchen, au format o alianta si au construit unul din cele mai frumoase stadione din lume, care a fost inaugurat pe 31 mai 2005. Investitia celor doua cluburi in acest stadion (foto) s-a ridicat la aproximativ 300 de milioane de euro, iar o parte din aceasta suma este recuperata din vanzarea numelui stadionului catre Allianz, stadionul purtand astfel numele de Allianz Arena.
Numai ca pe parcursul Campionatului Mondial de Fotbal, care se va desfasura incepand cu acest weekend in Germania, mai multe stadioane isi vor schimba denumirile pentru a nu se intra in contra