Romanii nu mai vor sa traiasca bine, ci inconjurati de lux. Masini bune, parfumuri de la case renumite, haine cu eticheta, bauturi fine sunt cateva dintre "deliciile" unei vieti de lux la care se pare ca au acces din ce in ce mai multi romani.
In ciuda cresterii economice modeste, produsele de lux au lipici la consumatori, iar specialistii in marketing ai marilor companii sunt constienti de ritmul alert al societatii de consum si-l exploateaza ca atare.
Astfel, desi in urma cu cativa ani, tara noastra era practic absenta de pe piata marcilor de lux, in prezent a ajuns sa asimileze aproximativ 4.000 de masini de lux anual. Cifra pare ridicola in comparatie cu cele peste 600.000 de unitati, cat vinde anual fiecare brand in vestul Europei, dupa cum reiese dintr-o analiza Rompres.
Romanii prefera 4X4
Tendintele sunt insa de crestere, iar intrarea in Uniunea Europeana ar putea insemna o dezvoltare semnificativa a pietei de lux autohtone.
Gustul romanilor, educat in ultimii ani, in regim de urgenta, inclina spre marci precum Mercedes, Audi si BMW. Cele trei branduri au vandut, anul trecut, in jur de 1.300 de unitati fiecare, dupa ce in 2004 doar Mercedes reusea sa depaseasca 1.000 de unitati.
Audi a venit puternic din urma, castigandu-i pe romanii pentru care pozitia sociala inseamna si detinerea propriului autoturism, marca din Ingolstadt, care a reusit, dupa cum sustine Rompres, sa surclaseze Mercedes. BMW conduce detasat, ramanand deocamdata lider atat in Europa, cat si in Romania.
Offroad-urile ii aduc insa pe romani in topul clasamentului. Se pare ca atunci cand vine vorba de masini de teren, romanii sunt mai cheltuitori decat ungurii, cehii, slovacii sau polonezii.
Rapoartele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pentru Romania, Polonia, Cehia, Ungaria si Slovacia indica faptul c