- Teatrul German de Stat, Timisoara
Opera de trei parale de Bertolt Brecht
Muzica: Kurt Weill
Versiune integrala
Directia de scena: Victor Ioan Frunza
Decorul si costumele: Adriana Grand
Directia muzicala: Tibor Cári
Cu: Boris Gaza, Georg Peetz, Simona Vintila, Ioana Iacob, Balázs Attila, Daniela Török, Christine Cizmas, Ovidiu Mihaita/ Dan Florescu, Radu Miodrag Vulpe, Ioan Codrea, Rares Hontzu, Andrei Hansel, Iosif Csorba, Alexander Halka, Enikö Benczö, Isolde Cobet, Dana Borteanu, Olga Török, Viorel Suciu, Horia Savescu, Andreea Nistor, Ines Stoianovici, Ferenczy Annamária, Olimpiu Vesa, Gabriela Kereszturi, Albert Bach s.a.
Cu participarea Orchestrei Teatrului German de Stat
De obicei, cadem de acord in a spune ca principala diferenta intre teatrul dramatic si teatrul epic trebuie cautata in sfera emotiilor. Prin „dramatic“, intelegem agitatie, miscari dezordonate, conectare directa si care atinge cu precizie. [...] Prin „epic“, intelegem calmul, curgerea, o anume obiectivitate, o tonalitate golita de pasiune, un discurs pe care-l ascultam cu o excitare psihologica medie. (Bertolt Brecht, Ce e teatrul epic?)
Opera de trei parale (am un sentiment ca traducerea titlului e cumva inselatoare) e textul care l-a facut celebru pe Brecht (scrisa in 1928, piesa rescrie The Beggar’s Opera, satira din 1728 a lui John Gay, tradusa de iubita de atunci a dramaturgului german, Elisabeth Hauptmann) si, in acelasi timp, pe Kurt Weill, autorul unei muzici in care se amesteca sonoritati de jazz, experimente avangardiste si acorduri simili-eroic-simfonice. Marele succes l-a avut Opera de trei parale in America, si probabil l-ar avea si acum, in plina era a musical-ului, desi nu are virtutile dominant de entertainment ale productiilor de peste Ocean ale acestui gen.
In Romania, singura piesa brechtiana mo