A doua companie de pe piata medicamentelor - Roche Romania - cu vanzari de 320,4 milioane lei si o cota de piata de 6,84 la suta la finele anului 2005, nu tinteste locul unu in aceste domenii care tin exclusiv de castiguri. "Nici nu ne-am propus sa devenim primii pe piata romaneasca a medicamentelor, nu acesta este targetul corporatiei. Compania Roche este un pic altfel. Vrem sa ne concentram pe acele domenii unde avem expertiza din punct de vedere al cercetarii si dezvoltarii de medicamente. Sunt foarte numeroase domeniile in care mai avem de descoperit si de acoperit din punct de vedere al medicatiei. Acestea sunt domeniile asupra carora ne-am concentrat si asupra carora facem cercetari si investitii, incercand sa descoperim medicamente noi. In aceste domenii vrem sa fim numarul unu, dar printr-o politica novatoare. In sensul ca vrem sa fim numarul unu prin cel mai nou medicament dintr-o anumita clasa sau prin cel mai eficient.
Daca nu avem cel mai bun medicament din clasa respectiva sau cel mai nou, nu are rost, sustine Dan Zamonea, seful Roche Romania, a carei companie a avut vanzari de 86,6 milioane lei in primul trimestru al anului.
De-a lungul istoriei, compania Roche a inventat mai multe clase de medicamente si este unul dintre pionierii ingineriei genetice si biotehnologiei - domenii asupra carora s-a orientat in urma cu 15-20 de ani si care la vremea respectiva erau de avangarda, iar acum dau roade.
"Grupul Roche este o companie farmaceutica bazata pe cercetare, cu un portofoliu larg de produse destinate unor arii terapeutice diverse, respectiv virologie, oncologie, SIDA, anemie, transplant. Succesul companiei nu depinde de un singur produs, ci intervine in urma investitiilor masive pe care grupul le face in cercetare si dezvoltare si unui portofoliu complex de produse care imbunatatesc semnificativ calitatea vietii pacientilor", spune Da