portuară.O macara de câteva zeci de tone s-a prăvălit peste remorcherul Izvorul Mare, mai mulţi membri ai echipajului fiind prinşi sub fiarele contorsionate. Cinci muncitori au murit pe loc, portuară.
O macara de câteva zeci de tone s-a prăvălit peste remorcherul Izvorul Mare, mai mulţi membri ai echipajului fiind prinşi sub fiarele contorsionate. Cinci muncitori au murit pe loc, cinci au fost răniţi, iar altul a fost blocat în sala motoarelor, care a fost acoperită de fier-beton. Accidentul s-a produs după ce o macara plutitoare manevrată de împingătorul Izvorul Mare a lovit o alta, aflată pe un pod suspendat. Al doilea utilaj a aterizat peste împingător, pe care l-a scufundat. În momentul prăbuşirii, doi dintre membrii echipajului de pe împingătorul aparţinând companiei Canal Services au fost prinşi sub fiare.
Un alt lucrător de pe podul lovit de prima macara a fost găsit strivit, iar un coleg de-al său a fost aruncat de pe pod peste nişte vagoane cu minereu şi nu a mai putut fi salvat. Un angajat al companiei MinMetal, care a reuşit să se salveze sărind de pe podul avariat în mare, povesteşte că manevra remorcherului a fost una sinucigaşă. "Am văzut doar maldăre de fiare care se prăvăleau peste tot în jur. Cineva ţipa să fugim, apoi vocea s-a curmat brusc. Atunci am sărit de la înălţime, fără să mai calculez riscurile", povesteşte muncitorul scăpat cu viaţă. După impact, remorcherul scufundat parţial a început să piardă carburant. A fost necesară instalarea unui baraj antipoluant şi aducerea în zonă a unor utilaje grele, care să poată ridica macaralele. O comisie alcătuită din procurori, inspectori de muncă, poliţişti şi autorităţi navale urmează să cerceteze cauzele accidentului. Din primele cercetări, vinovat este căpitanul Traian Gâlcă de pe Izvorul Mare, care ar fi efectuat o manevră greşită. Dacă bănuielile se confirmă, acesta va fi acuzat de o