şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti. Cele trei firme sunt Tecnicas Reunidas SA (Spania), Bouygues Romania SRL (ţara de origine Franţa) şi J&P Avax SA (Grecia). şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti. Cele trei firme sunt Tecnicas Reunidas SA (Spania), Bouygues Romania SRL (ţara de origine Franţa) şi J&P Avax SA (Grecia). Deocamdată se face evaluarea ofertelor. Parcajul subteran va avea trei niveluri, fiecare cu înălţimi între 2,40 şi 2,70 metri. Suprafaţa desfăşurată a celor trei niveluri este de 48.741 metri pătraţi, fără accese. Parcajul va fi racordat la reţelele edilitare din zonă pentru utilităţile pentru alimentare cu apă, canalizare, energie electrică, energie termică şi telefoane. Construcţia va avea gradul I de rezistenţă la foc şi categoria C de pericol de incendiu. 1% din locurile de parcare vor fi destinate persoanelor cu dizabilităţi fizice. De asemenea, parcarea va asigura spaţii de adăpost pentru apărare civilă.
Terenul pe care va fi construit parcajul este amplasat în zona Gării de Nord, în sectorul 1, şi este proprietatea publică a Primăriei Municipiului Bucureşti. Necesitatea realizării unui astfel de obiectiv de investiţii este dată de creşterea volumului traficului de peste 10 ori faţă de 1990 în condiţiile în care reţelele de infrastructură sunt subdimensionate şi a unui număr mare de cereri pentru parcarea şi gararea autoturismelor.
Parcajul subteran propune amenajarea unor locuri de parcare care să rezolve o parte din problemele de trafic existente în Bucureşti. Totodată, se propune realizarea unui terminal de microbuze pentru transportul regional corelat cu transportul pe calea ferată. Acesta este unul dintre proiectele propuse în campania electorală de actualul primar general, Adriean Videanu, care anunţa că Parking Nord va costa 22,9 milioane de euro, din care 11,45 milioan