(Foto: )
Asa cum GAZETA v-a informat, incepand din primavara anului trecut, marii contribuabili sunt administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili. Cu alte cuvinte, marii contribuabili numai cotizeaza la bugetul local, ci direct la capitala. Acum, Ministerul Finantelor publice a emis un nou Ordin, nr.753 din 11 mai 2006, prin care se reglementeaza situatia, “pentru cresterea eficientei administrarii marilor contribuabili si in scopul imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare”, adica in traducere in sensul inaspririi controlului central asupra marilor contribuabilii.
Potrivit Ordinului incepand cu data de 1 iulie 2006, marii contribuabili care sunt administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili sunt contribuabilii persoane juridice cu cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului precedent celui in care se efectueaza actualizarea, mai mare sau egala cu 70 milioane RON, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii acestora ori a fuziunii cu alti contribuabili, cu exceptia celor aflati in procedura de insolventa.
De asemenea, sunt inclusi contribuabilii care desfasoara activitati specifice, precum Banca Nationala a Romaniei, societatile bancare, societatile de asigurari, societatile de investitii financiare si societatile comerciale organizatoare de jocuri de noroc tip “Cazino”. Criteriile de selectie se actualizeaza anual prin ordin al ministrului finantelor publice.
In ceea ce priveste contribuabilii nou-infiintati, care indeplinesc criteriile de selectie vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data inregistrarii sau autorizarii lor.
Pentru marii contribuabili nu exista nici o portit