- Diverse - nr. 113 / 12 Iunie, 2006 Jocul si veselia, fantezia inocenta a copilariei, confera culoare si mult dinamism varstei prescolare. Bucuria poate fi insa de multe ori umbrita de diferite probleme ce pot aparea: agresivitate, minciuna, neascultare, crize frecvente de plans, diferite tulburari psihosomatice…, in fata carora parintii nu stiu intotdeauna cum sa reactioneze. Pentru a raspunde intrebarilor, psihologii Adriana Cerghedi si Lazslo Eniko de la Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica Mures au fost prezenti in cursul saptamanii la intalnirea lunara a parintilor cu educatoarele Blaga Noliana, Camelia Barna si Zoe Radut. Au fost dezbatute aspecte ale dezvoltarii psihice la varsta de 6-8 ani _ acordarea atentiei copilului, cultivarea increderii in sine, recunoasterea si reactionarea la comportamentul pozitiv sau negativ, dezvoltarea spiritului de invingator, dar si de invins prin activitati desfasurate intre copii de aceeasi varsta sau impreuna cu familia, adaptarea prescolarilor la regimul scolii si principalele probleme cu care acestia se vor confrunta... "Problema debutului scolar reprezinta o preocupare atat pentru educatori, cat si pentru parinti. Acesta este optim in conditiile in care copilul e pregatit atat sub aspect cognitiv, cat si socio-afectiv. La gradinita, printr-o munca sistematica a educatoarelor, prescolarul isi dezvolta aptitudinea de scolaritate, care presupune existenta unui ansamblu de calitati, insusiri in plan senzorio-motor, cognitiv, afectiv-motivational si reflectional, care permite celui in cauza sa faca fata cerintelor formulate in scoala - insusiri ce asigura desfasurarea cu succes a activitatii scolarului in clasa I", sublinia ed. Noliana Blaga, iar ed. Camelia Barna adauga ca "succesul copilului la scoala ii aduce incredere in fortele proprii, iar esecul o imagine de sine negativa, care determina comportamentul ulterio