- Social - nr. 113 / 12 Iunie, 2006 In urma cu vreo 15 ani, drumul din Chinari se continua pana in Glodeni. Peste raul Mures a fost candva o pasarela care permitea accesul inspre Sangeorgiu de Mures. In timp, Muresul a luat-o incet inspre Chinari, erodand cu hotarare malul drept. Ca efect, spre nord prabusindu-se malul, drumul este inchis, practic nu mai exista, locul sau fiind luat pe o portiune de Mures. Pasarela a fost si ea luata de ape. Mai inspre mijlocul satului, cu toate ca malul a fost candva consolidat, a fost spalat de ape, s-a prabusit, si a mai ramas o latime de mal de aproximativ 2-3 metri pana sa "curete" cateva gradini. Sigur ca Muresul nu si-a facut de cap neajutat. Fara nici o exceptie, locuitorii din Chinari atribuie cauza in exclusivitate celor doua balastiere. Prima balastiera - in capatul dinspre nord al satului, a doua - la mijlocul ei, ambele situate pe malul stang al Muresului. In aceste conditii, accesul inspre Glodeni a devenit imposibil. Inspre Sangeorgiu de Mures, cu toate ca o vreme s-a trecut Muresul cu un pod plutitor, accesul este aproape inexistent. Se mai incumeta unii si trec peste Mures facand echilibristica pe conducta de gaz metan, aflata la o inaltime de vreo 5 metri. Muncitorii de la balastiera uneori se mai folosesc de un obiect ce aduce intr-un fel a barca, pentru a traversa de la un mal la altul. Dar sa urmarim cateva relatari pentru a fi in stare sa evaluam gravitatea situatiei de fapt: Domnul Ioan Lazar, Chinari: "Balastiera din partea de sus se pare ca afecteaza prin depunerea de mal, aluviuni, pamant spalat de la balastiera. Se depun pe malul stang, unde sunt amplasate balastierele si Muresul este impins spre celalalt mal. In primavara asta, nu ma refer si la perioadele anterioare, s-a rupt malul pe o lungime de cel putin 70 de metri si o latime de vreo 7 metri, apa ducand totul, sol si arbori, modelandu-si albia. Ca