Toti comerciantii germani vad in Campionatul Mondial o adevarata mana cereasca. Cu totii spera ca marea de suporteri ce se va revarsa asupra Germaniei le va aduce o crestere substantiala a veniturilor si ca evenimentul va atrage, ulterior, alte valuri de turisti, fie din randul celor ce au ramas impresionati de locurile si serviciile gasite aici, fie din cei care au asteptat trecerea "furtunii" Mondialului. Economistii sunt convinsi la randul lor ca evenimentul se va traduce printr-o majorare cu 0,5% a previziunilor de crestere economica pentru 2006.
Cel mai important eveniment sportiv gazduit de catre Germania de la Cupa Mondiala din 1974 este perceput ca o ocazie inegalabila de a-si arata realizarile comerciale, industriale si culturale. In plus, se arata intr-un comentariu realizat de agentia Reuters, guvernul spera ca evenimentul sa dea un impuls si economiei, a carei crestere se mentine extrem de fragila.
Analistii economici preconizeaza ca manifestatia, care va tine pana pe 9 iulie, va aduce o contributie de o jumatate de procent la cresterea economica a Germaniei pe acest an.
"Este o sansa reala pentru Germania de a se prezenta lumii intregi", a declarat economistul Thomas Klodt, de la NordLB.
Asteptarile Federatiei distribuitorilor (HDE) sunt pentru o crestere a cifrei de afaceri cu doua miliarde de euro (adica 0,1% din PIB), in vreme ce federatia hoteliera si a restaurantelor anticipeaza o crestere a incasarilor cu mai bine de 500 de milioane de euro.
Trei miliarde pentru Berlin
Berlinul se asteapta la castiguri de pana la 3 miliarde de euro de la acest eveniment sportiv. Previziunile Camerei de Industrie si Comert (DIHK) merg insa pana la aproape 7 miliarde de euro.
Pentru Hubertus Pellengahr, purtator de cuvant al HDE, Cupa Mondiala ii va permite Germaniei sa sublinieze avantajele "turismului de shopp