care firma plăteşte un tarif, fiind în schimb sigură că perspectiva Fiscului asupra unei tranzacţii sau investiţii importante nu se va schimba. "Nu se întâmplă ca acum, când contribuabilul care firma plăteşte un tarif, fiind în schimb sigură că perspectiva Fiscului asupra unei tranzacţii sau investiţii importante nu se va schimba. "Nu se întâmplă ca acum, când contribuabilul vine la asistenţă, i se dă o soluţie, iar apoi inspectorul fiscal îl amendează, spunând că prima soluţie nu a fost corectă", ne-au declarat surse din ANAF. Pentru consultanţii fiscali, reglementarea este bine venită: "La sfârşitul oricărui act de la finanţe era scris: acest document nu are valoare de reglementare şi nu e opozabil terţilor, frază care pe noi, consultanţii fiscali, ne înnebunea; puteai să îl arunci la coş", spune Gabriel Sincu, de la compania de consultanţă Haarmann Hemmeralth.
Soluţia fiscală individuală, 1.000 de euro
În noul Cod de Procedură Fiscală, lucrurile încep să fie mai bine reglementate: contribuabilul trebuie să vină la Fisc cu o propunere concretă vizavi de o soluţie individuală, ba chiar este stabilit şi tariful, respectiv 1.000 de euro. Conform noului Cod de Procedură Fiscală, aceste soluţii ar urma să fie date de "administraţiile fiscale", dar la nivelul administraţiilor abia dacă s-a auzit despre aşa ceva. Un acord de preţ în avans costă 20.000 euro pentru marii contribuabili sau 10.000 de euro pentru ceilalţi, iar modificarea lui - 15.000, respectiv 6.000 de euro. Cât despre ceea ce înseamnă efect fiscal important, acesta se stabileşte din perspectiva contribuabilului. Un impozit de 100 milioane e una pentru o microîntreprindere şi alta pentru o multinaţională.
Consultanţă sau serviciu?
Deşi la ANAF ni s-a confirmat că e vorba de "un fel de consultanţă", opinia oficială este că "e vorba de un serviciu". Soluţia fiscală a