Noile manuale de istorie de clasa a IV-a, editate pentru anul scolar viitor, contin erori, dar si teme de studiu inutile in opinia invatatorilor craioveni. Problemele ar fi cauzate de noua programa scolara, pe baza careia s-a organizat licitatia pentru manuale. „Programa scolara pentru clasa a IV-a este extrem de stufoasa. Mai mult decât atât, are o sumedenie de lipsuri si teme de studiu inutile, total nepotrivite vârstei scolarilor. La opt, noua ani, elevii vor studia despre Alexandru Macedon, Carol cel Mare, Napoleon si despre greci, gali, slavi, turci si asa mai departe“, a spus M. Ghinea, invatator. In legatura cu aceasta obiectie, inspectorul scolar general adjunct al ISJ Dolj, Alexandru Gâdar, profesor de istorie, a declarat: „Prin aceste manuale, invatatorul are posibilitatea sa-si aleaga teme diferite de studiu si de predare. Acesta poate opta pentru cinci personalitati diferite - trei din istoria nationala si doua din istoria universala. Fiind zece manuale la alegere, este firesc sa apara diferente de predare, dar asta nu inseamna ca unele personalitati au fost neglijate sau «eliminate» din programa. Se studiaza in functie de optiunea cadrelor didactice. De asemenea, nu toti elevii trebuie sa invete despre aceeasi personalitate, acelasi castel, acelasi oras sau cetate. Si sa fim cinstiti, majoritatea contin povesti, nu lectii de istorie; sa nu uitam ca vorbim de elevii de clasa a IV-a. Este o aberatie si probabil exista alte interese nestiute de noi“, a spus Alexandru Gâdar. Manualele noi se axeaza pe istoria familiei ISJ Dolj a intrat deja in posesia celor zece manuale alternative de clasa a IV-a. „In opinia noastra, manualele sunt extrem de abordabile si pe intelesul celor mici. Prin aceste manuale alternative, ministerul incearca sa experimenteze o noua programa de istorie la clasele primare. Acum se probeaza manualele alternative, prin care este scoasa i