Ce politician roman a luat spaga de 5, 7, 10 milioane lire sterline? Aceasta e intrebarea-cheie care pluteste deasupra afacerii fregatelor - jafuri englezesti maritate in Romania. Aceasta e intrebarea-cheie? Pentru mine, unul, nu.
Uitandu-ma la acest atentat la siguranta nationala, pus in opera nu de alcaizi mascati in buticari arabi si nici de ziaristi, ci de insasi conducerea statului roman, alta e intrebarea care imi vine pe limba si nu pot sa n-o scuip: cum de nu au nici o crapatura in obrajori inaltii demnitari care se perinda acum pe ecrane preocupati sa declare ca ei n-au nici o treaba cu fregatele-jaf? Ar fi
trebuit sa aiba fata mancata de lepra daca i-ar fi incercat cat de cat rusinea pentru sutele de milioane de dolari din banii cetatenilor romani aruncati in Marea Neagra prin gaurile englezesti cu elice.
Spaga e de mai multe feluri. Poti sa primesti spaga pentru ca intre cateva oferte apropiate ca performante s-o alegi pe una anume, poate nu cea mai buna, dar buna. Fregatele sunt insa ceea ce se cheama „blat negru”. Romania si-a castigat fara licitatie dreptul de a plati pana se snopeste plutirea a doua epave.
Asa cum informam in ziarul Gandul de ieri, „Coventry” si „London” au un consum de motorina de cateva ori mai mare decat fregata bastinasa Marasesti. A le porni turbinele inseamna pur si simplu amenda. Sistemele de masura si retelele electrice reclama adaptoare si convertoare, pentru ca sunt specific englezesti - alti bani, alta distractie.
Armament pe ele n-au, urmeaza sa-l punem tot noi, cumparand, fireste, tot de la BAE Systems. Din offsetul de compensare nu s-a concretizat mai nimic.
Si, in fine, daca totul ar fi perfect, ce fac infricosatoarele nave de razboi antisubmarin, pornesc in urmarirea braconierilor de calcani si caini-de-mare? Sau, cum i-a zis in fata, in