Actele normative ce schimba Codul de procedura fiscala aduc noi prevederi pentru contribuabili, unele favorabile, altele mai putin Modificarile publicate privind Codul de procedura fiscala aduc firmelor vesti amestecate: pe de-o parte, clarifica modul in care trebuie sa fie aplicate anumite prevederi ale “Bibliei” intreprinderilor, pe de alta, dezvaluie noi fisuri in relatia cu administratia fiscala. Poate ca ar fi interesant de precizat, inca de la bun inceput, ca
Actele normative ce schimba Codul de procedura fiscala aduc noi prevederi pentru contribuabili, unele favorabile, altele mai putin
Modificarile publicate privind Codul de procedura fiscala aduc firmelor vesti amestecate: pe de-o parte, clarifica modul in care trebuie sa fie aplicate anumite prevederi ale “Bibliei” intreprinderilor, pe de alta, dezvaluie noi fisuri in relatia cu administratia fiscala.
Poate ca ar fi interesant de precizat, inca de la bun inceput, ca “expertii” Ministerului Finantelor au avut nevoie de doua acte normative succesive, ca sa modifice Codul de procedura. Astfel, la finele lunii mai, au fost aprobate, la un interval de doar patru zile, doua legi: Legea nr. 166/2006 si, ulterior, Legea nr. 158/ 2006. “Schimbarile produse de cele doua acte normative asupra Codului de procedura fiscala sunt complementare, desi ca tehnica legislativa era de preferat un singur act normativ. Chiar daca sunt efectuate prin lege, nu trebuie uitat faptul ca, si in Codul de procedura, exista aceeasi prevedere ca si in Codul fiscal: modificarile se fac prin lege, promovata, de regula, cu sase luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia”, stabileste datele discutiei Justinian Cucu, consultant Global Tax Management.
Prima dintre schimbarile operate priveste solutia fiscala anticipata si acordul de p