Fenomenul gadget a generat o veritabila subcultura populara, prezenta masiv in mass media occidentala si cu efecte globalizante. Este mai ales vizibila in cea de popularizare a stiintei si tehnicii - foarte prospera de altfel, datorita publicitatii -, care se adreseaza tineretului (de toate virstele) Avind in vedere ca sinteti deja la pagina 6 si ca tocmai v-ati decis sa cititi si acest text, as putea presupune ca va aflati intr-un mediu adecvat unei astfel de petreceri a timpului liber. Asa stind lucrurile, fie ca este un spatiu privat, fie unul public, parcurgindu-l cu privirea, chiar si fugitiv, vedem de jur imprejur tot felul de constructii, instalatii, aparate, dispozitive sau unelte. Nu sintem surprinsi si spunem ca ne sint utile, fireste, in mod diferit, in functie de preocuparile fiecaruia. Admitem insa ceva mai greu ca utilitatea de care vorbim este de fapt un eufemism care escamoteaza dependenta de masinarii si ustensile, unele recent intrate in uz, altele venind din negura vremurilor. Se spune ca necesitatea este mama inventiilor. Mai corect ar fi: a multor inventii, de buna seama. De fapt, este vorba de marea majoritate a echipamentelor tehnice actuale, de care depinde din ce in ce mai mult, direct sau indirect, viata de zi cu zi a omului si a omenirii. Dar exista inventii, aparate sau masini care au, in primul rind, alte motivatii, cel putin in momentele originare. De pilda, nu putine au aparut ca rod al aspiratiei spre emancipare fata de varii constringeri, indeosebi naturale - vezi dorinta omului de a zbura, si abia mai apoi utilizarea insasi le-a dovedit, pas cu pas, necesitatea. Sau au aparut din dorinta de a depasi limitele cunoasteri si de a cauta adevarul si frumosul. Dar si ca rezultat al imaginatiei, al fantazarii si, nu in cele din urma, al placerii copiilor de orice virsta de a se juca. In acest sens, tehnologia moderna, colateral fata de tint