(Foto: )
Timisoara este unul dintre putinele centre urbane importante din tara care, in plan rutier, inca nu dispune de o centura de ocolire a zonei rezidentiale. Din acest motiv, traficul greu continua sa traverseze orasul pe rute care se schimba de la o luna la alta, ultima fiind stabilita la periferia Timisoarei, in zona Padurii Verzi, prin fata Muzeului Satului.
Solutia providentiala pare sa fie tronsonul de autostrada Nadlac Ð Arad Ð Timisoara Ð Lugoj Ð Deva Ð Sibiu Ð Ramnicu Valcea Ð Pitesti Ð Bucuresti Ð Constanta, care, pe DN 6, va aduce o varianta ocolitoare a Timisoarei, adica 12,6 km de sosea pentru care s-au alocat aproape 21 milioane de euro.
Consiliul Judetean Timis a oprit constructiile din zona Aeroportului.
Potrivit datelor comunicate de Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostrada Nadlac Ð Arad Ð Timisoara Ð Lugoj Ð Deva Ð Sibiu a fost efectuat in urma cu cativa ani, dar reluat in 2001 si 2002.
La cererea finantatorilor, are loc o noua revizuire, care trebuie sa tina cont de normele europene. Lucrarile efective vor incepe cu tronsonul Arad Ð Timisoara, care vizeaza 49 de kilometri. 11 dintre acestia constituie varianta de ocolire a municipiului Arad.
Banii de care este nevoie exista deja: 200 de milioane de euro imprumutati de Banca Europeana de Investitii si 70 milioane euro de la Guvern.
Doar dupa revizuirea studiului de fezabilitate si finalizarea proiectului tehnic se va putea sti cu exactitate pe unde va trece autostrada si ce rata de rentabilitate va avea aceasta, pentru ca apoi sa inceapa cumpararea terenurilor necesare si sa se poata organiza licitatia pentru selectia constructorului.
Referindu-se la aceasta problema,