ce sezonul estival de vârf se apropie, se constată că plajele nu sunt încă amenajate, iar numărul turiştilor străini care renunţă la vacanţe este din ce în ce mai mare.Pierderi lunare de ce sezonul estival de vârf se apropie, se constată că plajele nu sunt încă amenajate, iar numărul turiştilor străini care renunţă la vacanţe este din ce în ce mai mare.
Pierderi lunare de 200.000 de euro
Mamaia este una dintre staţiunile în care hotelierii înregistrează pierderi semnificative, pe fondul anulării rezervărilor. "De la începutul sezonului şi până în prezent, 50% din rezervări au fost anulate, majoritatea celor care au renunţat să-şi mai petreacă vacanţa pe litoralul românesc fiind turişti scandinavi şi germani", ne-a declarat directorul de vânzări al Hotelului Riu din Mamaia, Cătălina Braşoveanu. Din primele estimări, pierderile se ridică la circa 200.000 de euro/lună, însă este de aşteptat ca această cifră să crească simţitor, numărul celor care renunţă la rezervări menţinându-se destul de ridicat. "Ne aşteptăm ca gradul de ocupare a hotelului să scadă până la 0%. Zilnic primim telefoane din partea turiştilor străini din Belgia, Franţa, Italia, Elveţia care vor să ştie dacă problema plajelor a fost rezolvată", a precizat Braşoveanu. Pentru a mai diminua cuantumul pierderilor, hotelierii au început deja să apeleze la soluţii disperate, concretizate în acordarea de discounturi, sorry-gift-uri etc.
Hotelierii se aşteaptă la orice
şi staţiunea Neptun-Olimp începe să resimtă efectele lipsei plajelor. Nicolae Moroianu, general manager al Hotelului Cocor, s-a confruntat săptămâna trecută cu plecarea a 25 de familii de turişti finlandezi, care au preferat să se îndrepte către Bulgaria. "Am pierdut câteva mii de euro la prima strigare şi ne aşteptăm la orice. Zilnic, oamenii reclamă faptul că nu au unde să facă plajă în condiţii civi