Responsabilii campaniei publicitare demarate de compania canadiana incearca sa mascheze aceasta initiativa in spatele programului de consultari publice pe tema proiectului minier de la Rosia Montana.
Legile de functionare si administrare ale celor doua institutii nu permit inchirierea sau folosirea in scopuri publicitare a spatiilor in care conducerea Gabriel Resources doreste sa isi promoveze proiectul minier. Compania canadiana Gabriel Resources, titulara proiectului minier de la Rosia Montana, a publicat programul dezbaterilor publice legate exploatarea miniera din judetul Alba.
Dezbaterile publice fac parte din procesul de avizare a studiului de impact asupra mediului depus de compania canadiana la Ministerul Mediului, Apelor si Gospodaririi Apelor (MMGA). Programul dezbaterilor, adica cele 14 intalniri in judetele Cluj, Alba, Hunedoara si in capitala, a fost stabilit, de comun acord, de reprezentantii MMGA si cei ai companiei Gabriel Resources.
De asemenea, compania a nominalizat public 41 de centre de informare, adica locatii in care cei interesati de proiectul minier de la Rosia Montana pot consulta studiul de impact asupra mediului.
Intreaga operatiune de consultare publica demarata de Gabriel Resources este sustinuta si de noile spoturi publicitare difuzate insistent pe canalele de televiziune.
Asaltul mediatic lansat prin intermediul agentiilor de publicitate angajate de compania canadiana are rolul de a “spala” imaginea unui proiect minier controversat si contestat de activistii ecologisti din Romania si Ungaria.
Prefectura, la un pas de a fi transformata in chiosc publicitar
Reprezentantii Gabriel Resources incearca, din nou, sa atraga in cursa autoritatile locale. Mai precis, in anunturile publicate in diferite cotidiene din tara, compania prezinta locatiile de unde orice persoana poate sa consul