Pentru ca un tablou să vorbească cel mai bine despre sine, este importată încadrarea acestuia în spaţiu şi modul de înrămare. Rama stabileşte limitele spaţiale ale tabloului, stabilind şi identitatea tabloului. Rama stabileşte jocul de lumini, volume şi culori dintre privitor, tablou şi ansamblu, iar prin asta formează un dat estetic.
Korodi Szasz Albert este un cunoscut pictor mureşean, şi nu numai. Pe de altă parte, complementar ,el se ocupă şi cu înrămarea diferitelor opere de artă care presupun această tehnică, la un atelier deschis în acest scop.
Lajos Anna, angajat al firmei lui Korodi, spune că s-a început cu rame confecţionate manual, iar acum se folosesc şi mostre gata fabricate, importate. Se înrămează pe lângă picturi şi goblenuri, fotografii, postere sau oglinzi.
Şcoli
Korodi Albert este un admirator al clasicilor şcolii de pictură de la Baia Mare ."Dacă privesc, de exemplu, o lucrare de Holosy Simon, ştiu deja cam ce fel de ramă s-ar potrivi", ne spune Albert, arătându-ne un album de artă, scos la Budapesta, despre şcoala băimăreană. Aflăm din cataloage că o pictură a clasicilor şcolii costă între 10 şi 15 mii de Euro. Opere ale clasicilor băimăreni se găsesc şi la Târgu Mureş, în colecţii particulare sau în patrimoniul artistic al Palatului Culturii.
Arta
"De multe ori, noi suntem cei care alegem rama care se potriveşte cel mai bine pentru tabloul clientului" spune Anna. “Folosim şi sticlă anti-reflecţie, de import, mai ales pentru fotografii de artă şi postere". Albert spune că fiecare tablou era particularităţile sale, şi asta presupune moduri de înrămare diferite. Astfel, la un peisaj se poate folosi o ramă simplă, însă depinde mult de compoziţie şi de modul de execuţie al tabloului. "De cele mai multe ori, noi alegem culorile care se potrivesc la tablou sau la poză".
Un tablou vechi poate impune folosirea