Blidea.Contraamiralul Blidea a fost cel însărcinat cu aducerea fregatelor britanice în România. Blidea susţine că marina olandeză oferise, la acea vreme, fregate similare, dar mai bine echipate Blidea.
Contraamiralul Blidea a fost cel însărcinat cu aducerea fregatelor britanice în România. Blidea susţine că marina olandeză oferise, la acea vreme, fregate similare, dar mai bine echipate şi active încă, cu doar 40 milioane de lire sterline, faţă de cele 116, cât a dat statul român pe cele britanice. "Aveam informaţii despre fregate olandeze scoase la vânzare pentru 20 milioane de lire fiecare. Acelea erau nave în serviciu, nu nave la mâna a doua. Fregatele britanice nu erau proaste, dar nu se încadrau în bugetul marinei române. Întreţinerea lor este prea costisitoare. În plus, trebuie să le echipăm corespunzător, ceea ce înseamnă din nou foarte mulţi bani", a declarat Blidea. "The Guardian" mai scrie că, potrivit Agenţiei de casare a Ministerului Apărării britanic, echiparea completă a navelor cu armament şi sisteme electronice noi ar putea costa în cele din urmă România mai mult de 250 milioane de lire sterline. Pentru a achiziţiona fregatele, guvernul român condus la acea vreme de Adrian Năstase a contractat un credit de la filiala din Londra a Deutsche Bank, cu sprijin oficial din partea Departamentului de garantare a creditelor la export din Marea Britanie. Directorul executiv al agenţiei de casare, Sym Taylor, "nu a ştiut absolut nimic" despre presupusele comisioane plătite de BAe Systems, susţin surse din Ministerul Apărării de la Londra, mai notează cotidianul. Departamentul pentru vânzări de armament din cadrul aceluiaşi minister, condus acum de laburistul Paul Drayson, a refuzat luni să comenteze informaţiile conform cărora statul român a plătit prea mult pentru achiziţionarea celor două fregate, scriu în finalul articolului jurnaliştii David Leigh şi Ro