Campionatul Mondial de Fotbal devine tot mai popular, numarul populatiei care urmareste acest eveniment fiind in continua crestere. Cu cateva meciuri televizate in timpul orelor de lucru ale angajatilor, multi dintre acestia sunt pusi in situatia de a alege intre loialitatea fata de profesie si pasiunea pentru fotbal. Pe de alta parte, patronii sunt preocupati de problema absenteismului si productivitatea redusa a angajatului pe toata durata Campionatului. EuropeTalent.com a realizat un studiu referitor la atitudinea angajatilor din cinci state est-europene, printre care si Romania, pe durata Cupei Mondiale. Rezultatele cercetarii releva faptul ca evenimentul va provoca milioane de ore de productivitate la locul de munca pierdute.
Jucatorii castiga, angajatorii pierd
"Voi gasi o cale sa urmaresc majoritatea meciurilor de la locul de munca. Daca nu se va putea, voi face cerere pentru concediu", a declarat un angajat din Federatia Rusa. Totodata, managerii se arata nemultumiti de efectele evenimentului sportiv. "Nu este corect ca unii oameni, in special cei din Germania, si cu precadere jucatorii, sa castige bani si angajatorii sa piarda", spune un director managerial din Republica Ceha.
76% din populatia din S-E Europei vrea sa vada Campionatul
Peste 76% din repondentii studiului de mai sus si-au aratat interesul fata de a urmari meciurile Campionatului Mondial de Fotbal. Mai microbisti s-au dovedit a fi barbatii, in proportie de 80%, in timp ce femeile vor sa urmareasca evenimentul in procent de 70%. Dintre repondentii barbati, 30% au declarat ca vor sa vada toate meciurile televizate, in timp ce doar 17% dintre femei isi doresc asta. Majoritatea tarilor prezente in studiu au aratat un interes similar fata de obiectul cercetarii. In ciuda faptului ca echipa nationala a Ucrainei este prezenta la marele eveniment spor