(Foto: )
Comisia de evaluare a ofertelor pentru Pasajul Basarab a decis, saptamana trecuta, castigatorul pentru realizarea lucrarilor la unul dintre cele mai mari poduri din Europa.
Este vorba de consortiul italiano-spaniol Astaldi S.p.A - FCC Constuccion SA, care s-a angajat ca va finaliza lucrarile in 28 de luni de la demararea lor, contra sumei de 396,3 milioane de lei, fara TVA.
Publicatiile Trustului Gazeta au dezvaluit in repetate randuri regimul privilegiat de care s-au bucurat italienii de la Astaldi SpA, in raport cu banul public - contracte de zeci de milioane de euro, obtinute prin incredintare directa sau in urma unor asa zise licitatii - situatie intalnita atat sub guvernarea PSD, cat si sub cea portocalie.
Asa cum vom arata, consortiul italiano-spaniol Astaldi S.p.A - FCC Constuccion SA a fost declarat castigator de Primaria Capitalei, urmand sa incaseze in urmatorii doi ani aproximativ 4.000 de miliarde de lei vechi.
Astaldi Spa Italia este una din companiile de constructii cu lucrari constante, de ordinul sutelor de miliarde de lei, platite din bugetul Romaniei. Desi, in general, italienii sunt recunoscuti pe plan mondial pentru calitatea lucrarilor de infrastructura, Astaldi SpA nu are cele mai bune recomandari.
De exemplu, guvernul Tanzaniei a reziliat un contract cu Astaldi, motivand lipsa de performanta a societatii. Dimpotriva, Miron Mitrea si apoi Gheorghe Dobre au creditat Astaldi pentru lucrari deosebit de importante, platite pe masura.
O alta sursa de venit pentru societatea italiana a fost Metrorex SA - compania de stat care se ocupa de administrarea metroului din Capitala. In anul 2005, Metrorex a atribuit companiei Astaldi SpA in asociere cu SC Somet SA un contract in valoare de 268.563.688.000 lei,