In Adevarul literar si artistic din 26 mai, citesc, sub semnatura lui Adrian Papahagi, un articol programatic, intitulat Generatia katehontica, din care citez un pasaj: “Dupa «mântuirea prin cultura» in care au crezut parintii nostri, mari devoratori de beletristica, noi preferam sa revenim, cu toata simplitatea, la mântuirea prin credinta. Generatia noastra este fara îndoiala generatia asteptata de România, dar nu doar pentru a o scoate definitiv din comunism si din convalescenta tranzitiei, cu întreaga sa cohorta de tare, ci pentru a-i pastra spiritualitatea si credinta pe care multi sunt gata s-o târguiasca pe treizeci de euro-arginti. Pentru aceasta, eu vad generatia noastra ca pe o generatie katehontica, îndreptata împotriva curentului «progresist», de dezintegrare a valorilor lumii vechi care domina azi.” Mai demult, un alt reprezentant al aceleiasi “generatii katehontice” (in greceste “opritoare” sau “retinatoare”) ne avertiza pe toti ca, daca nu-i citim cartile, pierdem definitiv sansa mantuirii. De data aceasta, ni se sugereaza ca numai aceasta generatie poate opri (katehon) venirea Anticristului, conform referintei la o epistola paulina (2 Tess, 2, 6-8) la care d-l Papahagi trimite semnificativ intr-o nota!1 La citirea randurilor de mai sus despre menirea mesianica a “generatiei katehontice” (si a intregului articol cu note de subsol cu tot), mi-a fost cu neputinta sa nu-mi amintesc de vorba celebra a lui Hegel, cum ca evenimentele pe scena istoriei se joaca de doua ori: o data in chip de tragedie, iar a doua oara in chip de farsa. Dar nu suntem prea severi cu un grup de tineri merituosi, cu frumoase studii in strainatate, cu rezultate academice notabile, poate cumva frustrati (si nu neaparat fara motiv), si care, pozand putin, vor sa se contrapuna celorlalti, altor generatii? Nu contest bucuria de a te recunoaste in