- Diverse - nr. 117 / 16 Iunie, 2006 Corect ar fi sa spunem "La buna revedere, scoala" pentru ca mai toti aceia care s-au despartit de dascalii lor, oameni care le-au indrumat pasii ani de zile, i-au format si educat, raman, pentru multi ca repere de viata, si la care, fireste, te intorci cu placere. La finalul unui nou an scolar, indeobste, se trage linie, se face un bilant, au loc diverse manifestari de bucurie, se spun cuvinte mai mult sau mai putin sincere, se fac planuri de viitor, toate pe fondul unor emotii generate, pentru cei care au absolvit un ciclu scolar, de incheierea unor etape importante din viata de adolescent. Dincolo de aceste aspecte, trebuie sa privim cu responsabilitate situatia scolii romanesti de azi, care, in anul scolar pe care il incheiem astazi, a avut parte nu doar de satisfactii, ci si de suparari, sa nu spun scandaluri. Uitate, acum, pentru o vreme, bunele si relele anului scolar 2005-2006 pentru un minister serios ar trebui sa dea de gandit cu privire la viitorul scolii romanesti in perspectiva aderarii Romaniei la U.E. Fara discutie, elevii romani au demonstrat capacitate concurentiala, seriozitate si bune cunostinte de profil in intrecerile pe obiectele de invatamant in concursurile internationale. Asemenea lor s-au comportat si studentii. Dar este oare suficient sa avem o mana de tineri dotati, in timp ce marea masa a elevilor se scalda in mediocritate, avand serioase carente educationale, incepand de la comportamentul elementar pe strada si continuand cu relatia elev-dascal? Cred ca aici este loc de mai bine. Raman pe mai departe multe alte probleme nerezolvate real, in cadrul scolilor, si ma gandesc la mult trambitatele programe de informatizare ale scolilor, de posibilitatile de achizitionare a unui calculator pentru copii, dar si la conditiile de invatatura. Sunt inca prea multe scoli care nu au dotarea materiala la n