(Foto: )
Praful domina atmosfera. Bariera de la intrarea din baza este intr-un du-te - vino continuu, delimitand zona parcului operational de drumul de acces la viitoarea autostrada. Astfel se poate descrie o ora dintr-o zi normala de munca din ceea ce va deveni candva prima autostrada din Transilvania.
Tabla de la intrarea in localitatea Savadisla ne obliga sa reducem acul kilometrajului la 45 km/h si sa devenim mai mult decat atenti la bifurcatia care ofera calea de acces spre Bucuresti, via Ciurila. Obisnuiti cu politica administratiei judetene privind drumurile nationale, preferam calmul in locul sudalmelor si agitatiei.
Evitam gropile si, pe alocuri, craterele din drum, apreciind la justa valoare diferentele dintre drumurile ardelene si cele din celelalte zone ale Romaniei. Parasim satul si, la aproximativ doi kilometri, intram pe drumul de acces la sediul operational al companiei Bechtel, ignorand tabla de atentionare pe care scrie cu majuscule: DRUM INTERZIS CIRCULATIEI PUBLICE.
In asteptarea adevaratelor lucrari
Ajunsi la intrarea bazei, suntem intampinati de o strasnica bariera, care ne pare bratul de fier al gheretei paznicilor. De acolo ne parvine o “informatie” conform careia accesul in interiorul bazei ne-ar fi interzis. Parasim drumul pietruit, pentru a lasa libera circulatia a jeep-urilor si a autotractoarelor companiei.
Linistea din jur este sparta de miile de cai putere care produc agitatia parcului auto al companiei. Prin gardul de sarma, se poate observa multitudinea de veste rosii, galbene si verzi, care simulau cu precizie o baza NASA.
Ni se transmite de catre paznicul de la intrare ca nu putem fi primiti de conducere, pentru ca tot personalul administrativ este angrenat in operatiuni de selectare a person