In primele 4 luni ale acestui an portofoliul de credite al bancii ProCredit crescut cu 25% de la 89,4 milioane de euro la sfarsitul lui 2005, pana la 111,6 milioane de eurp la 30 aprilie 2006.
Cresterea puternica a fost sustinuta de extinderea retelei de sucursale din perioada august 2005 - martie 2006 si de implicarea crescanda a bancii in creditarea mediului rural, in special a micilor fermieri (soldul creditelor destinate agriculturii a crescut cu 86% in cele 4 luni mentionate).
"Noi nu gandim in termeni de cota de piata. Ne asteptam la dublarea activitatii si a activelor bancii in viitorul apropiat si intentionam sa continuam sa ne concentram pe satisfacerea la nivel ridicat a nevoilor clientilor nostri. Numarul foarte mare de recomandari pe care le primim de la clientii nostri ne arata ca suntem pe drumul cel bun, indiferent care este cota noastra de piata," declara pentru Wall-Street Michael Kowalski � director general ProCredit Bank Romania.
Ponderea creditelor destinate microintreprinzatorilor si intreprinderilor mici si mijlocii este de peste 92%, restul constand in credite imobiliare si de amenajare destinate persoanelor fizice.
Pentru perioada luata in calcul ponderea creditelor de consum este aproape de zero, dezvoltarea organica a bancii concentrandu-se asupra altor sectoare, dupa cum reiese si din structura prezentata anterior.
In acelasi timp, vivelul investitiilor realizat in primul trimestru al anului 2006 a fost de aproximativ 850.000 de euro (investitii concretizate in 4 noi locatii: Ag. Timisoara Nord, Sucursala Braila, Sucursala Baia Mare, Sucursala Targu Mures si relocarea sucursalei din Brasov). Bugetul mediu pentru fiecare sucursala sau agentie nou deschisa este de aproximativ 170.000 de euro.
In anii precedenti, ProCredit Bank Romania a avut o dezvoltare foarte puternica pe toate liniile de activitate, cu