ghişeele băncilor. Cu toate acestea, se pare că mai este nevoie de timp până ce piaţa din ţara noastră va căpăta încredere deplină în plăţile prin intermediul instrumentelor electronice ghişeele băncilor. Cu toate acestea, se pare că mai este nevoie de timp până ce piaţa din ţara noastră va căpăta încredere deplină în plăţile prin intermediul instrumentelor electronice de plată la distanţă.
Reprezentanţii băncilor rămân însă, optimişti în ceea ce priveşte creşterea numărului de utilizatori. Facilitarea accesului la internet, campaniile de informare susţinute de bănci, dar şi consolidarea încrederii clientului care nu mai primeşte chitanţă palpabilă în momentul în care efectuează o plată sunt principalii factori pe care băncile le iau în calcul când vorbesc despre estimări.
Fără salturi spectaculoase, după aderare
Banca Comercială Română intenţionează să ajungă, până la sfârşitul anului, la un număr de 17.000 de utilizatori, din care 60% persoane fizice. "Domeniul e-banking va continua să se dezvolte normal şi după integrarea în UE, dar nu sunt semnale care să prefigureze un salt spectaculos în ritmul de creştere", ne-au spus reprezentanţi ai BCR. "Pe măsură ce gradul de utilizare a internetului creşte, şi numărul de utilizatori ai Online Banking-ului se va mări. În prezent, mai mult de jumătate din clienţii HVB Bank folosesc activ acest serviciu", consideră Andrei Chira, directorul adjunct al diviziei de retail banking, HVB România. Totodată, serviciile de acest gen pot contribui la fidelizarea clienţilor băncii, este de părere dl Chira.
şi numărul utilizatorilor serviciului Alpha Click a crescut datorită campaniilor de informare, în contextul general al pieţei, afirmă reprezentanţii Alpha Bank România. La ING, numărul activărilor serviciului Home Bank, lansat în aprilie, a depăşit, după prima lună, 30% din targetul pentru 2006.