Aceasta reprezinta circa 10% din volumul vanzarilor de transport aerian din Romania, care s-a ridicat anul trecut la 250 de milioane de euro Oamenii de afaceri grabiti nu mai circula cu avioanele de linie. Apeleaza la companiile care le inchiriaza aeronave, mai ales ca “biletul” costa doar 1.500-2.500 de euro pe ora. Asa ca, piata acestor servicii a avut in ultimii doi ani un ritm de crestere de 20%. Este opt si jumatate dimineata, iar la terminalul companiei
Aceasta reprezinta circa 10% din volumul vanzarilor de transport aerian din Romania, care s-a ridicat anul trecut la 250 de milioane de euro
Oamenii de afaceri grabiti nu mai circula cu avioanele de linie. Apeleaza la companiile care le inchiriaza aeronave, mai ales ca “biletul” costa doar 1.500-2.500 de euro pe ora. Asa ca, piata acestor servicii a avut in ultimii doi ani un ritm de crestere de 20%.
Este opt si jumatate dimineata, iar la terminalul companiei tiriac Air, situat undeva in campul din spatele aeroportului Henri Coanda din Otopeni, este atat de liniste ca ai senzatia de duminica la tara. Tocmai l-am ratat pe patronul companiei, Ion tiriac, care a plecat cu avionul personal la un turneu de tenis. In aceasta zi nu mai este programat nici un zbor, iar in hangarul companiei stau cuminti aeronava folosita de ambasadorul SUA si doua elicoptere.
Unul dintre ele, recent achizitionat, are inca huse de plastic peste scaunele imbracate in tapiterie albastra. “Diferenta dintre avioanele de linie si aeronavele private este similara cu diferenta dintre autobuz si masina personala”, spune Radu Stanescu, directorul tiriac Air. si cine mai vrea sa mearga cu autobuzul? De la personal diplomatic, la manageri de multinationale si miliardari romani, toti cei care isi permit opteaza pentru un