La opt ani de la prima editie a Ziarului Financiar (16 noiembrie 1998) care anunta ca Tractorul va fi privatizata, uzina care produce mai mult pierderi decat tractoare este pe cale de fi restructurata drastic pentru a putea supravietui.
Borna care va marca finalul tranzitiei spre capitalism va fi privatizarea sau inchiderea acestei gauri negre, care consuma anual zeci de milioane de euro de la bugetul de stat.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), actionarul majoritar al companiei, a anuntat ca va incepe la Tractorul un amplu proces de restructurare, care presupune restrangerea activitatii in cateva hale de productie si valorificarea activelor care nu contribuie la activitatea principala a firmei. Pe de alta parte, Judecatorul sindic de la Tribunalul Timis a dispus, tot la sfarsitul saptamanii trecute, declansarea procedurii de faliment a societatii Aro Campulung Muscel.
Tractorul "a reusit" ca in primul trimestru al acestui an sa aiba la fiecare euro incasat 1,14 euro pierdere, adica a avut pierderi nete de 24 mil. euro, la o cifra de afaceri de 21 mil. euro. In 2005, compania a avut afaceri de 40 mil. euro si pierderi de 31 mil. euro.
Negocierile AVAS cu firma indiana Mahindra& Mahindra pentru privatizarea Tractorul au fost suspendate recent, in urma unor neintelegeri privind modalitatea de stergere a datoriilor companiei din Brasov, de 180 mil. euro.
Tractorul este una dintre putinele societati mari ramase in portofoliul statului, alaturi de o alta companie din Brasov, Rulmentul, si Electroputere Craiova.
Electrica, care are de recuperat 11 mil. euro de la Tractorul, a redus la sfarsitul saptamanii trecute alimentarea cu energie a uzinei pana la 8 MWh.
Saptamana viitoare AVAS si Electrica urmeaza sa stabileasca un protocol in vederea furnizarii de energie pentru Tractorul. Conducerea u