Debutul Campionatului Mondial de fotbal a dus la o rocada in topul televiziunilor. Fruntas de la inceputul anului, Pro TV a cazut pe locul trei, iar TVR 1 a urcat pe primul loc. Sportul-rege a devenit zeul audientei.
Configuratia curbelor de audienta a fost influentata incepand de vineri (9 iunie) de debutul Campionatului Mondial de fotbal pe TVR 1, astfel ca postul public a devenit lider de audienta in prime-time, cu un share mediu de 18,5%, fiind urmat de Antena 1 cu 17,1% si de Pro TV cu 16,7%.
SPECTATORI. In acest context al interesului telespectatorului pentru meciurile de fotbal, Antena 1 s-a descurcat excelent din punct de vedere al audientei, reusind sa-si conserve cota de piata medie saptamanala, ba chiar sa obtina o usoara crestere in prime-time. O evolutie interesanta a avut Antena 1 pe segmentul de public comercial, 18-49 de ani, cu o crestere de 1,4 puncte a cotei de piata in prime-time pe acest target. Pe de alta parte, Pro TV a fost cel mai afectat de concurenta cu meciurile difuzate de TVR 1, astfel ca televiziunea din Pache Protopopescu ocupa locul 3 in prime-time, cu o pierdere de share de 1,3 puncte fata de saptamana anterioara.
La Antena 1, un element pozitiv care trebuie remarcat este audienta buna inregistrata de filmele artistice difuzate in prime-time, ele devansand week-end-ul trecut filmele de la Pro TV.
MUTATIE. In configuratia generala a publicului tv, meciurile de fotbal de la CM au produs o mutatie importanta la TVR 1, in sensul scaderii semnificative a afinitatii pe segmentul de varsta 55+ si, evident, cresterii afinitatii pe zona masculina a publicului. Pe programele de stiri de la ora 19:00, pierderea de audienta este acuta, mai ales in cazul stirilor Pro TV (-0,8 puncte). Se pare ca acesta va fi trendul pe perioada Campionatului Mondial.
Cel mai vizionat meci din prima saptamana a CM a fost Brazilia - Cr