Intr-un domeniu in care schimbarea este singura constanta, resursele umane au rolul de a canaliza transformarile, crede Valeria Mihaescu, vice president, people and general administration, Vodafone.
"Este un mediu de lucru deosebit, insa presupune extrem de multa munca. Daca inainte mai vedeai cate-un Solitaire pe calculatoarele din organizatii, astazi chiar nu mai este timp pentru asa ceva", explica Valeria Mihaiescu.
Este unul din obiceiurile companiei, adauga ea, ca oamenii sa se adreseze unii altora pe numele mic si sa foloseasca "tu"-ul, indiferent de pozitie. Obicei care se aplica si in cazul tuturor top managerilor.
Mai sunt si unii timizi, carora le vine greu sa spuna pur si simplu "Vali" sau "Liliana" (n.r. - Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania), insa managerul marturiseste ca se sperie atunci cand i se spune "doamna Mihaiescu".
Revenind la munca, ea precizeaza ca supraincarcarea este tocmai unul din principalele motive pentru care oamenii parasesc organizatia. "Sigur ca este stresant si ca un job aici nu este unul usor, insa este o alegere pe care o face fiecare angajat in parte. Daca vrei sa lucrezi intr-o organizatie de varf, trebuie sa ai si rezultate", afirma managerul.
Telecomunicatiile sunt, astfel, un domeniu in care fiecare om trebuie sa faca in fiecare zi mai mult decat a reusit in precedenta, sa parcurga o "mila in plus". De aceea, cultura organizationala a unei companii care activeaza pe aceasta piata si managementul sau trebuie sa fie puternic orientate catre atingerea obiectivelor.
Este o piata, precizeaza Mihaiescu, unde schimbarea este singura constanta, iar viteza de reactie este ceea ce face diferenta. Departamentul de resurse umane are, astfel, rolul de a participa la transformarea afacerii si de a canaliza aceasta schimbare.
In cazul Vodafone, fluctuatia personalului este in jur