Aeroportul Cluj(Foto: )
Cea mai mare ambitie a autoritatilor locale cu privire la modernizarea Aeroportului International Cluj-Napoca pare sa prinda culoare in perioada imediat urmatoare. Dupa supermarketuri si hipermarketuri care au rasarit ca ciupericile dupa ploaie, un alt megaproiect se pregateste sa ia startul.
Dezvoltarea Aeroportului Cluj-Napoca ar duce la mai multe companii aeriene straine dornice de colaborare si un flux de persoane ce ar depasi numeric cifrele actuale. Mai mult, potrivit principiului concurentei, ar exista curse “low cost” (cu pret redus) si mai multe curse cargo.
In aceste conditii, segmentul “atins” de aeroport in acest moment, si anume persoanele cu capacitati financiare aflate peste nivelul mediu, s-ar completa cu cei aproximativ 100.000 de studenti care invata in centrul universitar Cluj. Din pacate insa, teoria nu se potriveste cu practica.
Investitorii straini se ingramadesc cu propuneri, proiecte si studii asupra Aeroportului, insa nu exista nici o initiativa oficiala in acest sens. Cu alte cuvinte, in ciuda dorintelor lui David Ciceo, directorul general al Aeroportului, si a presedintelui Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara, proiectul de modernizare se afla intr-un continuu stand-by.
Dezvoltare teoretica
Acum doua saptamani, Marius Nicoara a avut o intalnire cu investitori de origine olandeza, dornici sa puna bazele unei colaborari pentru dezvoltarea aeroportului.
Cu toate ca entuziasmul investitorilor in privinta acestui proiect este mai mult decat admirabil, atat Nicoara, cat si Ciceo au intampinat dificultati atunci cand au fost nevoiti sa le explice olandezilor metoda legala si formalitatile care trebuie completate pentru a duce la bun sfarsit dezvoltarea aeroportului.