Specialistii au opinii diferite despre avantajele si riscurile vizibilitatii crescute a corporate affairs managerilor Multinationalele prezente pe piata romaneasca scot, adeseori, la inaintare oameni ce se lauda cu o functie “pompoasa”: corporate affairs manager. Dar cu ce se ocupa, de fapt, acesti oameni, care, in nu putine cazuri, ajung sa-i eclipseze, in ce priveste notorietatea, pe directorii generali sau presedintii companiilor in care lucreaza? Cati dintre voi stiu
Specialistii au opinii diferite despre avantajele si riscurile vizibilitatii crescute a corporate affairs managerilor
Multinationalele prezente pe piata romaneasca scot, adeseori, la inaintare oameni ce se lauda cu o functie “pompoasa”: corporate affairs manager. Dar cu ce se ocupa, de fapt, acesti oameni, care, in nu putine cazuri, ajung sa-i eclipseze, in ce priveste notorietatea, pe directorii generali sau presedintii companiilor in care lucreaza?
Cati dintre voi stiu cine este Paul Ogborn? Dar Richard Morgan sau Martin Southgate? Ati auzit insa, cu siguranta, de Adrian Popa, Peter Imre si Gilda Lazar, directorii de corporate affairs ai producatorilor de tigari British American Tobacco, Philip Morris si JTI in Romania. Ei sunt cei care apar in interviuri sau la evenimente, lasand directorii generali ai companiilor sa se ocupe efectiv de sarcinile manageriale.
Industria tutunului nu este singura in care se observa aceasta tendinta. Tot mai multe companii din industria farmaceutica sau din telecomunicatii au un corporate affairs manager, dar care nu eclipseaza in totalitate imaginea directorului general. Care sunt insa atributiile ce revin acestei functii si de cata vizibilitate ar trebui sa beneficieze ocupantii ei?
“Responsabilitatea principala in cazul acestei pozitii con