Investitorii si speculatorii imobiliari care au ca arie de activitate zona de nord a orasului isi freaca mainile a multumire. Municipalitatea s-a hotarat sa faca un cadou zonei de nord a Bucurestiului, propunandu-si sa finanteze, printr-un yen-credit, construirea unei linii de metrou care sa lege Gara de Nord de Aeroportul „Henri Coanda” din Otopeni.
“Bursa imobiliara” a reactionat imediat. Astfel ca nici nu apucase sa se usuce bine vopseaua tipografica de pe ziare, ca operatorii de pe piata au si inceput sa revizuiasca cotatiile proprietatilor din zonele traversate de viitorul metrou.
Cu siguranta ca pentru afacerile developerilor din zona de nord a orasului proiectul metroului spre Otopeni reprezinta o gura de aer. Legatura actuala dintre Otopeni si Bucuresti (DN1) este insuficienta si inadecvata tipurilor de trafic pe care le suporta, iar aceasta stare de lucruri se va mentine asa inca multi ani.
Potrivit specialistilor, rezolvarea problemelor de trafic se va face numai prin construirea metroului Gara de Nord-Otopeni si a autostrazii Bucuresti-Ploiesti. E drept ca autoritatile au planuri pentru inceperea lucrarilor respective, dar a promite unei femei ca o iei de nevasta nu e totuna cu casatoria.
Cele mai optimiste asteptari indica faptul ca vom avea autostrada pe relatia Bucuresti-Ploiesti si metrou pana la Otopeni cel mai devreme in 2015. Problemele de trafic, resimtite de catre unii dezvoltatori imobiliari drept frane in dezvoltarea afacerilor, vor fi rezolvate in mare parte abia dupa realizarea acestor proiecte.
Proiectul metroului promovat de catre municipalitate vrea sa stimuleze dezvoltarea rezidentiala si de afaceri in zona de nord a Bucurestiului si in orasul Otopeni. Practic, prin construirea metroului, in afara faptului ca se leaga cele doua moduri de transport - cale ferata si aerian -, se rez