Banca Transilvania (BT) va deveni un jucator specializat pe oferirea de servicii intreprinderilor mici si mijlocii, primele schimbari urmand sa apara in aceasta toamna, spune Ionut Patrahau, director general adjunct al bancii.
"Ne vom adresa cu precadere intreprinderilor mici si mijlocii, segment pentru care vom deveni specialisti. Vom introduce o structurare mai buna a clientelei si, pentru a sustine aceasta schimbare, vom lansa si un nou pachet de produse si servicii", explica Patrahau. El spune ca va fi impus chiar si un plafon maxim pentru clientii mari, astfel incat incadrarea in categorii sa fie evidenta.
Inca de anii trecuti bancherii anuntau ca segmentul IMM-urilor va fi pasul urmator, dupa saturarea zonei clientilor individuali, insa pana de curand putini jucatori facusera pasi concreti in aceasta directie. Singurul jucator specializat pe aceasta piata este o banca de dimensiuni reduse, ProCredit. In ultimele luni mai multe banci, de la jucatori mici precum Libra, pana la BRD-SocGen, a doua banca din sistem, si-au modificat ofertele, oferind mai multa atentie acestui segment.
Tiberiu Moisa, directorul diviziei de clienti corporativi din BT, spune ca schimbarile "se vor vedea in vitrina din aceasta toamna". Restructurarea segmentelor de clientela a venit in conditiile in care, spun oficialii bancii, clienti considerati de BT drept "corporativi" sunt de fapt niste IMM de dimensiuni mari.
In prezent, BT considera clienti corporativi societatile cu o cifra de afaceri anuala mai mare de 1,5 mil. lei (aproximativ 0,5 mil. euro). Patrahau spune ca noua abordare va insemna si o diminuare a atentiei acordate segmentului de retail, unde este nevoie de o retea "uriasa", pentru a fi competitiv.
"Nu vom mai deschide unitati doar pentru retail, ci numai acolo unde avem cerere atat din partea clientilor individuali cat si a IMM-urilor", ma