Airbus A380 - un superjumbo intarziat
Cotidianul The Guardian relateaza, in editia sa de marti, ca aseara a avut loc o “intilnire de criza” a sefilor EADS, care au incercat sa gaseasca solutii pentru inlocuirea din functie a lui Noel Forgeard, co-director executiv al EADS, banuit ca in luna martie ar fi vindut participatii la grupul european cu putina vreme inainte ca actiunile EADS sa intre in declin din cauza aminarii productiei aeronavei A380.
In cele din urma, Forgeard nu a fost inlocuit desi la un moment dat parea iminent ca in locul sau ar putea veni Louis Gallois, seful companiei franceze de cai ferate SNCF.
Saptamina trecuta, autoritatile franceze si germane au anuntat demararea unei investigatii in cazul Forgeard, care este suspectat ca ar fi vindut titluri ale grupului EADS, in valoare de 2,5 miliarde de euro, inainte ca investitori institutionali importanti sa isi reduca, de asemenea, participatiile detinute la companie si inainte de agravarea problemelor de productie ale aeronavei A380, a carei livrare a fost aminata cu cel putin sase luni.
Din primele investigatii reiese ca Forgeard a obtinut, pe 15 martie, 2,5 milioane de euro din vanzarea a 162.000 de actiuni obtinute in baza unor optiuni de cumpararea de titluri, acordate in anii 2002 si 2003. Pe 9 martie, Forgeard a achizitionat 131.000 de titluri, prin exercitarea unor drepturi de cumparare obtinute in anii 2000 si 2001. Venituri serioase au obtinut si membri ai familiei sale.
Forgeard a declarat ca se numara printre cei sase directori importanti ai grupului care si-au exercitat optiunile privind achizitia de actiuni sau au vandut titluri pana pe data de 17 martie.
Totodata, oficialul EADS afirma ca abia pe 20 martie a aflat despre reducerea participatiilor detinute de companiile Lagardere si DaimlerChrysler la EADS, lucru ce a dus la scade