- Salonul Bookfest a atins, la incasari, suma de 230.850 euro, din care taxele de participare ale expozantilorau reprezentat 148.700
- Jumatate dintre editurile prezente au vandut mai multe carti decat anul trecut, unele dintre ele, precum Humanitas, raportand incasari de doua-trei ori mai mari
- Din cei 70.000 de vizitatori ai Salonului Bookfest, 89% au venit sa cumpere. Cei mai multi, 52%, au venit in urma reclamelor de la televizor
Prima editie a Salonului de carte "Bookfest", organizat de Asociatia Editorilor din Romania (AER), a demonstrat ca sunt posibile, si la noi, evenimente culturale in formula privata. Si nu oricum, ci la standarde care pot rivaliza cu cele occidentale. "Cred ca societatea nu se va face bine decat atunci cand ne vom simti laolalta in variante atipice", a afirmat, ieri, Gabriel Liiceanu, presedintele AER, la conferinta de presa de la Hilton-Athenee Palace, prilejuita de incheierea editiei 2006.
Potrivit unui sondaj realizat de agentia Admis Advisors, salonul a adus la Romexpo - locul de intalnire al publicului cu editurile, cartea si cu multi dintre autorii ei, in perioada 13-18 iunie, 70.000 de vizitatori. "Poate anul viitor vor fi 100.000 ", a adaugat Liiceanu, precizand ca a dorit foarte mult ca o astfel de manifestare, "ca forma a eliberarii societatii de tipare si constrangeri, sa adune membrii unei comunitati in jurul unei bucurii colective". Salonul a avut, in viziunea organizatorilor, cateva reusite majore: in primul rand, un spatiu de expunere de 3-4 ori mai mare fata de anii precedenti.
"S-a simtit din plin depasirea a ceea ce acuza salonul traditional de vara (Bookarest, organizat timp de 13 editii, pana in 2005, de Fundatia Artexpo, in cladirea Teatrului National Bucuresti, n.r.) si anume criza spatiului, fiind perceput ca o usurare de toata lumea", a precizat pr