pe care l-am propus noi, în cei câţiva ani de existenţă, cred că am reuşit să depăşim limitele cartierului. Periodic vin la evenimentele noastre tineri şi din celălalt capăt al pe care l-am propus noi, în cei câţiva ani de existenţă, cred că am reuşit să depăşim limitele cartierului. Periodic vin la evenimentele noastre tineri şi din celălalt capăt al oraşului", spune Benoit Vitse, directorul Ateneului.
Pe lângă sala propriu-zisă de spectacole, Ateneul din Iaşi mai dispune şi de o sală video, un spaţiu expoziţional, o bibliotecă, precum şi de alte spaţii în care funcţionează diferite ateliere. Recent, peste 30 de pictori din Iaşi şi Bacău şi-au prezentat lucrările la Ateneu, în cadrul unei expoziţii intitulate "Nuduri".
Deoarece mai poartă denumirea de Centru European de Creaţie, echipa Ateneului a încercat să ofere ieşenilor o varietate de abordări în spectacolele prezentate. "Am avut şi o stagiune poloneză, spre exemplu, cu actori tocmai din Polonia", completează Vitse.
Ateneul din Tătăraşi a devenit însă cunoscut mai ales prin activitatea trupei de teatru. Timp de patru ani, scena Ateneului a găzduit sute de spectacole.
Piesa "Evangheliştii", cartea de vizită a Ateneului din Iaşi
Dacă ar fi să numească piesa cea mai relevantă pentru Ateneu, Benoit Vitse spune fără să şovăiască "Evangheliştii, a Alinei Mungiu Pippidi". Pusă în scenă la începutul acestui an, piesa a stârnit aprigi controverse din partea reprezentanţilor Bisericii Ortodoxe Române. Atât acest spectacol, cât şi piesa "Morţi şi vii", i-au atras lui Benoit Vitse numeroase critici, devenind astfel unul dintre cei mai controversaţi oameni de cultură din Iaşi. "La reprezentaţia piesei "Evangheliştii" am avut reacţii şi din străinătate. Au fost şi proteste de stradă aici, în faţa Ateneului. Dar cred că toţi cei care au criticat piesa nu au văzut-o. Nu mă interesează