Companiile de asigurari prezente pe piata autohtona, care ofera produse complexe ajung la concluzia ca romanii sunt tot mai interesati sa-si asigure pe termen lung stabilitatea financiara.
In ansamblu, piata asigurarilor isi va continua ritmul de crestere, ponderea primelor brute subscrise in Produsul Intern Brut va spori, iar jucatorii din piata vor accelera in procesul de lansare de noi produse si servicii.
Tinerii cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani au devenit o tinta predilecta a marilor societati de asigurari din tara. In ciuda faptului ca au mai degraba prioritati legate de locuinta, cariera, masina personala, vacanta ori petrecerea timpului liber, iar economiile pentru pensie ocupa un loc inferior in strategia lor de dezvoltare, tinerii pot miza pe un nou tip de produse: asigurarile unit-linked.
Si, cum investitiile de orice natura pe piata de capital sunt foarte riscante, iar slaba oferta a bancilor nu mai stimuleaza depozitele bancare, tinerii, dar nu numai ei , aleg un plan de economisire la o companie de asigurari.
Ce sunt asigurarile unit-linked?
Mai multe companii de pe piata romaneasca incearca sa-si atraga clientii folosind urmatorul mecanism: acestea incearca sa explice clientilor ca este mai profitabil sa investeasca in produse de genul asigurari de viata cu prima unica decat sa tina aceiasi bani in banca, pentru ca ar putea castiga mai mult cu astfel de polite si, in plus, beneficiaza de asigurarea de viata.
In esenta, produsele analizate de noi sunt �asigurari de viata cu componenta investitionala�. Astfel, un procent din prima platita de persoana asigurata este destinata acoperirii riscului asigurat, restul sumei de bani fiind investiti in unitati de fond (de aici si numele � unit-uri). In prima instanta, avantajul principal este reprezentat de faptul ca riscul investitiei apartine asiguratului.
"Princ