Recrutare.ro este o afacere banoasa pentru vecinii nostri. Insa nici companiile romanesti nu sunt mai putin consolidate. Afacerile straine care ar incerca sa intre pe piata autohtona testeaza un teren minat.
Compania de recrutare on-line CV-Online, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata central si est-europeana, a ajuns in anul acesta la o cifra de afaceri cu 500% mai mare decat rezultatele inregistrate cu cinci ani in urma, au anuntat, ieri, reprezentantii companiei, citati de portalul britanic Onrec.
Compania estoniana activeaza pe piete din noua tari si promoveaza in acest moment aproape 11.000 de posturi vacante. "In urma cu cinci ani aveam cel mult 500 de oferte de joburi postate pe site, destinate cu precadere categoriei gulerelor albe si specialistilor. Insa, in ultimii cinci ani am cunoscut cresteri ale acestei afaceri cu pana la 500%, cu o medie de crestere, in functie de piata, de 85-105% pe an", a declarat pentru portalul britanic Emma Toth-Plumtree, Managing Director al CV-Online.
In acest segment de activitate, Media Print pierde teren, in timp ce companiile de recrutare on-line devin preferatele clientilor care cauta eficienta si preturile modice, a mai adaugat reprezentantul companiei estoniene.
"Gulerele albastre", la mare cautare
In timp ce pietele on-line se maturizeaza in Europa Centrala si de Est, tipul de slujbe disponibile se diversifica in egala masura. Astfel, o pondere importanta din total este acum detinuta de oferte pentru clasa medie: bucatari, mecanici auto si alte pozitii ocupate de asa-numitele "gulere albastre". Rata inalta de penetrare a Internetului a permis angajatorilor sa gaseasca persoanele potrivite pentru slujbe chiar si in cele mai mici orase.
Mai mult, aderarea la Uniunea Europeana si deschiderea pietelor celor 15 membri vestici catre centrul si estul Europei a