(Foto: )
Industria hoteliera din Romania a inregistrat, de la an la an, o crestere atat cantitativa, prin sporirea numarului locurilor de cazare, cat si calitativa, prin aparitia tot mai multor hoteluri de 4 si 5 stele, avand ca punct de referinta calitatea serviciilor.
Si totusi, desi vorbim despre un fenomen national, dezvoltarea sectorului hotelier din Romania nu s-a produs in conditii similare in toate orasele tarii. Cea mai avantajata este, de departe, Capitala, unde balanta cerere-oferta inclina in favoarea cererii, ceea ce face ca preturile practicate aici sa fie printre cele mai mari din Europa.
Competitie stransa
Reprezentantii celor mai importante unitati hoteliere din Cluj admit ca solicitarea de spatii de cazare este mult mai mica decat in Bucuresti. De aceea, majoritatea sunt de acord ca, in actualele conditii, numarul locurilor de cazare este suficient, poate chiar prea mare.
Conform Autoritatii Nationale pentru Turism, in Cluj-Napoca functioneaza 32 de hoteluri, dintre care doua de 1 stea, cinci de 2 stele, 17 de 3 stele si opt de 4 stele, urmand ca in iulie sa fie inaugurat primul hotel de 5 stele, Opera Plaza. Doar in ultimii doi ani, au fost inaugurate noua hoteluri, dintre care cinci de patru stele, iar restul de trei.
In conditiile in care oferta depaseste cererea, iar numarul hotelurilor din Cluj sporeste anual, lupta pentru atragerea clientilor a devenit din ce in ce mai intensa. Prin urmare, hotelierii recurg la diverse strategii de marketing in vederea majorarii gradului de ocupare a unitatilor pe care le conduc.
In timp ce unele hoteluri isi diversifica oferta de servicii, investind in calitate, altele aleg o strategie mult mai vicleana: practicarea preturilor de dumping. In ultimul caz, diminuarea tar