AUDI AG a scris un capitol important in istoria sporturilor cu motor gratie unui triumf remarcabil in cursa de 24 ore de la Le Mans. Noul Audi R10 TDI a fost prima masina cu motor diesel ce a castigat cea mai feroce intrecere din lume. In fata unei asistente-record de 235.000 spectatori, Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) si Marco Werner (Germania) au obtinut a sasea si cea mai importanta victorie la Le Mans pentru Audi. Dindo Capello (Italia), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Scotia) au reusit sa plaseze cel de-al doilea prototip pe podium, pe locul al treilea.
Fanii prezenti pe circuit si milioanele de spectatori din lumea intreaga au vazut o demonstratie impresionanta din partea "Audi TDI Power" si performantele motoarelor diesel moderne. Cele doua prototipuri Audi R10 TDI, propulsate de un motor V12 TDI ce dezvolta 650 cai putere, au fost de departe cele mai rapide si cele mai economice.
De-a lungul intregii curse, una din cele doua masini sport ale constructorului din Ingolstadt s-a aflat in pozitia de lider. Recordmanul victoriilor la Le Mans, Tom Kristensen, a reusit cel mai rapid tur, cu timpul de 3:31,211, si a fost primul pilot aflat intr-o masina din categoria LMP1 care a acoperit 16 tururi cu un singur plin. De asemenea, Audi a stabilit un nou record de distanta, prin cele 380 de tururi parcurse de masina invingatoare.
6,4 litri pe tur
In cursa, avantajul Audi TDI Power in ceea ce priveste consumul a fost vizibil si pentru spectatori: in medie, pilotii Audi au trecut pe la boxe la fiecare 14 tururi pentru a alimenta cu 90 litri de motorina Shell V-Power Diesel. Contracandidatii, care au mizat pe motoare cu benzina, au trebuit sa efectueze mai multe vizite la standuri. Spectatorii au remarcat si zgomotul redus pe care-l produc motoarele TDI cu puterea de 650 CP.
Chiar daca de la primul te