Nationalul bucurestean a reintrat, de un an, in gratiile Thaliei, pusa o vreme pe fuga de politicile strambe care atentau la menirea ei de protectoare a scenei.
Si nu numai fiindca institutia de prim rang a tarii se afla intr-un moment benefic din punct de vedere financiar - peste teatrele aflate in administrarea Ministerului Culturii si Cultelor (MCC) pluteste aripa unui inger, de vreme ce bugetul acestuia (al ministerului) a crescut cu circa 30 la suta, iar Guvernul va aloca pentru Cultura 250 de milioane de euro -, ci pentru ca in ochii unui actor de succes, directorul general al Teatrului National "I.L. Caragiale" Bucuresti, nu e loc decat pentru teatru bun.
"Si, totusi, se poate face teatru de calitate", a conchis Ion Caramitru, in conferinta de presa de ieri, in care si-a propus sa arunce o privire asupra proiectelor implinite (si a celor viitoare) din stagiunea 2005-2006. Asadar, dupa spectacolele "Chicago", "Patimile Sfantului Tommaso d' Aquino", "Inima de caine", "Gandirea", "A patra sora", "Dulcea pasare a tineretii", "Idolul si Ion Anapoda", "Comedie rosie", al caror succes de casa, in mare parte, nu poate fi contestat, publicul va avea revelatia intalnirii cu piese vechi, in viziuni regizorale si, evident, distributii noi.
De altfel, una dintre solutiile recuperarii terenului pierdut de catre Nationalul bucurestean, pentru care a optat Caramitru, in programul sau managerial, se referea tocmai la ideea promovarii unor spectacole de calibru - atat cu actori celebri, cat si cu nume mai putin sau chiar deloc cunoscute - in "regii inspirate".
Deocamdata, pana in 10 iulie, cand actorii vor intra in concediu, se repeta la "Burghezul gentilom" dupa Moliere, in regia lui Petrica Ionescu (in distributie, Victor Rebengiuc, Maia Morgenstern, Medeea Marinescu, Marius Manole, Costel Constantin), "Dansand pentru zeul pagan" de Brian Friel, pie