- Editorial - nr. 121 / 22 Iunie, 2006 Nu este pentru prima data cand oameni cu responsabilitate, preocupati cu adevarat de viitorul tarii, atrag atentia ca an de an scoala romaneasca se degradeaza, atat din punct de vedere al actului educativ, cat si instructiv. Daca in mass-media au aparut, in decursul timpului, nu putine imagini socante, cu elevi care au transformat salile de clasa in sali de lupte, cu elevi care isi bat joc de profesorii lor, dar si cu profesori care nu merita acest statut, acum, cand sunt in plina desfasurare Testele Nationale, este o adevarata competitie in mass-media de a reda cat mai multe "perle" ale elevilor nostri. Cu alte cuvinte, dupa opt ani de scolarizare, multi elevi nu au asimilat bagajul minim necesar nu atat pentru a trece aceste teste, cat a dovedi ca sunt pregatiti sa-si foloseasca cunostintele acumulate in viata de fiecare zi, inclusiv in ciclul liceal. O situatie care ar trebui sa se constituie intr-un serios semnal de alarma pentru ministerul de resort, deoarece, in ciuda faptului ca de vreo 15 ani tot implementeaza reforme, scoala romaneasca, din pacate, inainteaza pe calea modernizarii si racordarii sale la cerintele impuse de inceputul mileniului trei, ca racul. Vreau sa cred ca vina, in cea mai mare parte, pentru slabele si aiuritoarele cunostinte demonstrate de absolventii claselor a opta, pana acum, nu le revine in totalitate acestora. Inainte de a-i arata cu degetul cat de "prosti" sunt, cum se zice in popor, ar fi bine sa ne indreptam atentia asupra cauzelor care genereaza asemenea stari de fapte. Am convingerea ca nici absolventii claselor terminale de la licee, aflati in pragul examenelor de Bacalaureat, nu sunt mai departe, cu invatatura, de "genunchiul broastei", ca sa-l citez pe Creanga, stiindu-se foarte bine ca adolescentii au cam luat-o razna, ei intelegand prin libertatea de exprimare dreptul de a