Piaţa a crescut însă constant, ţinând cont de numărul mic de maşini vândute, mult peste trendul general de creştere al pieţei. Un stimulent pentru piaţa decapotabilelor este apariţia Piaţa a crescut însă constant, ţinând cont de numărul mic de maşini vândute, mult peste trendul general de creştere al pieţei. Un stimulent pentru piaţa decapotabilelor este apariţia versiunilor cabrio pentru modelele ieftine, care aduc un raport calitate-preţ mai bun.
Dacă toate topurile decapotabilelor încep cu Aston Martin DB Volante sau Ferrari F 430 Spider, care costă sute de mii de euro şi rămân un vis de neîndeplinit dacă nu eşti supervedetă sau nu ai dat lovitura la vreun cazino, o decapotabilă rezonabilă poate fi luată şi cu până în 20.000 de euro, ba chiar spre 10.000 de euro dacă optezi pentru un Smart. Mini Cooper Cabrio poate fi cumpărat începând de la 17.900 de euro. Conform statisticilor APIA, în primele cinci luni ale anului s-au vândut 11 asemenea maşini, faţă de numai 5 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Mini Cooper conduce în topul decapotabilelor la români, aproape o pătrime dintre decapotabilele cumpărate fiind Mini: 21 din 103. Renault e şi el pe primul loc, cu 11 maşini vândute în primele cinci luni, faţă de 13 tot anul trecut. În această săptămână, Renault a lansat pe piaţa românească varianta decapotabilă a lui Estate, la un preţ de 22.000 de euro cu toate taxele incluse. Tot în creştere e şi Nissan, pe locul trei, cu 8 maşini vândute în primele cinci luni, faţă de numai 4 tot anul trecut. În 2005, Nissan lansa două modele cabrio: 350Z Roadster, cu o capotă care se închide în 20 de secunde, şi Micra Coupe Cabriolet, cu capotă rigidă. Smart Fortwo, cea mai ieftină cabrio, deţine locul 4, cu 6 maşini vândute în primele cinci luni, după ce tot anul trecut au reuşit să comercializeze 18 asemenea maşini. Totuşi, de la începutul anului s-au vândut şi un Porsch