Pana in 2010, banii dati pe divertisment si media vor ajunge la 1.800 de miliarde de dolari, afirma un studiu PricewaterhouseCoopers (PwC), citat de Reuters. Potrivit raportului, intitulat Global Entertainment and Media Outlook: 2006-2010, principalul motor al acestei cresteri va fi cresterea exploziva a serviciilor de banda larga si de tip wireless.
Daca in 2005, cheltuielile alocate serviciilor de divertisment online au fost de 19 miliarde de dolari, pana in 2010 ele vor atinge suma de 67 de miliarde de dolari. Cel mai rapid ritm de crestere a cheltuielilor pentru servicii de divertisment va fi inregistrat in Asia, in special in sectorul serviciilor de Internet, de televiziune, de jocuri video, cazinouri si pariuri. Potrivit PwC, pana in 2009, China va depasi Japonia, ocupand prima pozitie in topul celor mai importante piete de servicii media si de divertisment.
Piata de profil a Statelor Unite va ramane cea mai mare din lume, in pofida unui ritm mai lent de crestere.
Cheltuielile alocate de cetatenii americani serviciilor de media vor creste in medie cu 5,6% anual, si ar putea atinge 726 de miliarde de dolari in 2010. Principalele motoare de crestere vor fi jocurile video si serviciile de Internet, afirma raportul.
Pirateria va scadea
Potrivit studiului PwC, raspandirea serviciilor de transmisie digitala, masurile guvernamentale si cresterea economica a pietelor emergente vor avea ca efect diminuarea efectelor pirateriei in intreaga industrie. Ritmul actual de crestere al pietei publicitatii se va mentine constant in 2008, urmand sa incetineasca in 2009 si 2010, pe fondul obstacolelor intampinate de redresarea economica in unele state.
Publicitatea pe Internet va consema in continuare un ritm foarte rapid de crestere, de la 385 de miliarde de dolari anul trecut, la 521 la sfarsitul acestui deceniu. Ea va atrage, in