Cu cine este mai indicat sa discuti despre PR, daca nu cu managerul uneia dintre cela mai mari companii specializate din tara? Gabriela Lungu este Managing Director al companiei Ogilvy Public Relations Worldwide/Bucharest din februarie 2003. Este una dintre cele mai tinere specialiste in PR care conduce o companie de talia Ogilvy.
Wall-Street: Cum ai ajuns sa lucrezi in PR?
Am terminat jurnalismul la Scoala Superioara de Jurnalism, iar in anul trei am facut un curs de publicitate la care am nota maxima. Profesorul acelui curs era Creative Director la Ogilvy&Mather si a dat posibilitatea de a lucra in companie tuturor celor care au obtinut aceasta nota. Asa am ajuns in comunicare. In PR insa am ajuns dupa cinci ani de munca de creatie la Ogilvy. Pot afirma ca nu am ales eu PR-ul, ci aceasta industrie m-a ales pe mine. Mai precis, in iunie 2001 mi s-a facut oferta de a incepe procesul de punere pe picioare a proiectului Ogilvy PR. Atunci eram Creative Director, insa imi doream sa fac mai mult, vroiam sa fac strategie, vroiam o vedere mai de ansamblu asupra comunicarii...
Wall-Street: Care era nivelul pietei autohtone de Public Relations la acea vreme?
Era foarte putin conturata... Existau atunci doar cateva firme, iar foarte putina lume intelegea acest fenomen. Imi amintesc ca atunci cand mergeam la client, mai mult de jumatate din prezentare era despre PR in general si prea putin despre ce stiam sa facem noi in particular. Le explicam mai mult care sunt motivele pentru a apela la o firma de PR in general, decat de ce ne-ar alege pe noi.
Wall-Street: Sa incercam un exercitiu de imaginatie. Eu sunt un potential client de al tau. Incearca sa ma convingi sa aleg o firma de PR si , de ce nu, sa incepem o colaborare in acest sens.
Avantajul PR-ului tine de comunicarea cu publicul prin terte parti obiective (media, lideri de opinie). Daca