Un angajat dintr-o suta va lucra intr-un call center in urmatorii 5-10 ani, Romania fiind o tinta pentru investitiile in acest domeniu.
Unul din 100 de angajati romani va lucra in urmatorii 5-10 ani intr-un contact-center, adica va da relatii despre un produs sau un serviciu pentru clienti din Romania, dar in primul rand pentru cei din strainatate. Competentele lingvistice, cadrul fiscal favorabil si disponibilitatea angajatilor romani de a invata ceva nou sunt punctele forte in atragerea de investitii in acest sector. Aceste joburi sunt o poarta de intrare in structura ierahica a multinationalelor. De pe acum, multi studenti lucreaza in acest domeniu pentru un "ban de buzunar" si experienta.
In 5-10 ani aproximativ 50.000 de romani vor lucra in industria de contact-center (centru de contact) si externalizarea proceselor de business, a estimat pentru ZF Florin Talpes, directorul general al Softwin. In acest moment in aceasta industrie lucreaza 5.000 de persoane.
Un contact-center este un centru specializat in servicii de relatii cu clientii sau potentialii clienti prin intermediul diverselor canale de comunicare, precum telefon (call-center), fax, Internet. Externalizarea proceselor de business se refera la externalizarea unor procese din unele departamente, precum cel financiar, marketing sau vanzari. Daca s-ar plati un salariu mediu net de 300 de euro pentru 50.000 de angajati, companiile trebuie sa plateasca circa 300 de milioane euro pe an (salarii nete, impozit si CAS).
In acest moment piata de contact-center este de aproximativ 30 de milioane de euro. Sub 15 milioane de euro reprezinta veniturile provenite de la clientii locali pentru consultanta si servicii, iar peste 15 milioane provin din outsourcing - externalizarea serviciilor pentru companii din afara tarii, conform estimarii lui Talpes.
Tot in 5-10 ani piata