Incepand cu data de 1 octombrie 2006, circa 13.000 de microbuze vor iesi din circuitul transporturilor de persoane in trafic international. Astfel, de ce se temeau cel mai mult transportatorii, n-au scapat; si asta datorita promulgarii noii legi a transporturilor, care va intra in vigoare in luna octombrie. Reactiile transportatorilor care si-au vazut afacerile in pericol nu au intarziat sa apara.
"Constatam ca aceasta lege nu respecta prevederile legilor europene, a fost elaborata de un grup de interese din cadrul MTCT si ARR in frunte cu directorul general al ARR, Ioan Tatar, care urmareste nimicirea firmelor mici si mijlocii, favorizarea unor firme mari, obtinerea de privilegii si o putere necontrolabila ARR-ului. De regula, legile se adopta de catre Camera Deputatilor, insa in aceasta situatie, grupul de interese din cadrul ARR a formulat textul legii 100%, contrar dispozitiilor Constitutiei privind elaborarea actelor normative", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Transportatorilor Rutieri Transilvania.
Transportul transfrontalier, cu autocarul
Noua lege prevede, de asemenea, ca transportul de persoane transfrontalier sa se exercite exclusiv cu autobuze si autocare de mare capacitate. "Fluxul de calatori nu justifica inlocuirea microbuzelor cu autocare. Nemultumiti vor fi si calatorii, nu numai transportatorii. Trebuie sa ne gandim la faptul ca un microbuz costa intre 35.000 si 70.000 de euro, iar pagubele transportatorilor vor fi enorme. Noi am facut investitii de milioane de euro, si le-am facut degeaba", ne-a spus Laslo Orban, presedintele ATRT.
"Laslo Orban are ceva cu mine"
In urma acuzelor aduse directiei Autoritatii Rutiere Romane de favorizare a unei mari firme de transport de persoane, Ioan Tatar, directorul ARR, a negat orice implicatie in elaborarea legii transporturilor. "Domnul Laszlo O